Helgen redan igång!

Fick ta helg redan igår, jobbar inte fredagar när jag har em-vecka. Otroligt skönt att slippa vara inne på volvo på en fredagskväll måste jag säga!
 
Denna veckan har jag
Tisdag: Hämtade hem min älskade Madonnis, hon var lite chockad över att få lämna kliniken men man såg verkligen hur det lyste av lycka i hennes ögon! Nu kommer hon ju dock få ha boxvila i 4 veckor och sedan sjukhage i ytterligare 4 veckor sedan återbesök i skara för att se om hon är redo för att gå ut i större hage och påbörja ridning i skritt. Såret har läkt fint på hennes mage och stygnen är borttagna. Hon äter nu drygt 7 kg hö/dag som ökas i mängd försiktigt hela tiden. Sedan får hon ett halvt kilo lusern också. Hon äter upp och mår bra min lilla ögonsten<3 Mer hann jag tyvärr inte med.. var så inne på att Madonna skulle få det bra nu när hon kommit hem och sedan var det ju dags att åka och jobba.
Glad Madonna som precis kommit ur transporten och fått komma in i sin egna box<3

Onsdag: Upp tidigt för att hinna med allt som skulle göras. Fixa stallet och red sen ett ganska så hårt dressyrpass på Klinton, väldigt fin var han! Tömkörde Titan också som var väldigt duktig han med, kom under sig fint i traven och var inte något bråkig. Gick även ut med Madonna till paddocken så hon bara fick stå och kolla lite vad som hände ute i världen. Får vara försiktig med hennes hovar nu när hon inte har några skor på sig så valde att stå i den tråkiga paddocken ;) Men det var uppskattat! Hon gillar verkligen när man pysslar med henne och att hon får uppmärksamhet. Det har varit så tyst och dystert i stallet utan Madonna, men nu när hon är tillbaka är allt som vanligt igen, hon har verkligen en förmåga att höras och synas! ;)

Torsdag:
Samma sak som igår upp tidigt, fixa stallet och sedan red jag Klinton. Hoppade en liten bana på honom som Hampus byggde upp. Klumpis var jätteduktig! Tror jag börjar få lite ordning på honom, känns inte alls så klumpigt och vingligt som det har gjort förut. Lätt att rida mot hinder och han har lätt för sig. Tycker det är ganska skönt med en lite lugnare häst som tar lite mer tid på sig. Förut har man ju haft en ponny som skulle kasta sig över hindren,helst så fort som möjligt.
Titan tömkördes igen och det kanske inte var så smart att göra det så enformigt flera dagar i rad... gick inte alls så bra som på onsdagen..
Madonna fick som dagen innan gå ut och se sig om lite :)

Idag:
Ridit ett inte så genomtänkt dressyrpass på Klinton.. Han var snäll som vanligt men lite stel i högersidan, det ska jobbas med i morgon! Titan red MAlin lite dressyr på och hoppade några språng, bara för att han skulle få göra något annat än att tömköras. Han var duktig och pigg! Märks att han börjar få upp kondisen nu, han orkar så mycket mer! Har även hunnit tvätta några schabrak som har fått hänga på staketet till paddocken och soltorka i det otroligt underbara vädret!

Imorgon ska jag försöka få någon att ta lite bilder när jag rider. Ska ta lite bilder på hästarna också.. allt kommer givetvis upp här!





Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:


Din kommentar:


Trackback