fin dag, fin ponny!

Helt underbart dag idag, var ju 13 grader varmt och strålande sol! Så skönt att kunna vara i stallet utan att frysa.... Idag har Mamma ridit ut en sväng på klumpis och jag red ut en sväng på Titan,mötte bara upp hampus som kom från bussen. Titan vill verkligen inte gå på grusvägen, lite små fjantig och tycker att det är hårt, även fast det inte var det idag när den hade tinat upp och blivit mjukt och fint. Så han ska ju ner i diken och bara krångla.... men fick honom att förstå att det inte var så hårt på vägen tillslut och då gick han bra.

Madonna red jag i paddocken. Hon var så himla fin!!!!!!! I skritten så flyttade jag henne undan, lite överdrivna skänkelvikningar. Gjorde sedan samma sak i trav och galopp. Gjorde och mycke tempoväxlingar så hon kom under sig ordentligt. När hon var uppvärmd satte jag igång och tränade på olika moment från programmen jag ska rida på lördag. Allt gick superfint förutom galoppserpentinen som vi inte fick till riktigt som jag ville idag, men det jobbar vi mer på imorgon. Kände att hon verkligen kom igenom idag, fick stora luftiga steg och bar upp sig bra! Vill inte sluta rida när hon blir så fin egentligen.. haha men blir tvungen att sluta så hon inte blir trött och loj. Vill ja ha en riktigt bra känsla när man slutar rida så man han kvar det till morgondagen.



Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:


Din kommentar:


Trackback